Melges24 nadále zůstává jednou z nejprestižnějších lodních tříd. Mistrovství světa v červenci v Dánsku se zúčastní přes 120 posádek. V posádce ICZ/Rodop letos závodí i náš Michal Kotek. Příprava na závod je v plném proudu a zatím to vypadá pro tým velice nadějně.
Mistrovství světa v Dánsku bude jednou z letošních největších jachtařských regat. Své ambice by zde ráda prosadila i česká loď. Do posádky s olympionikem Martinem Trčkou na kormidlem a Petrem Fialou na taktice jsem byl přizván na pozici genaker trimmera. Mají štěstí, na to jsem odborník, hlavně ať mě drží dál od kormidla J K bezvadnému fungování při všech manévrech je zapotřebí posádku doplnit ještě o tzv. mid-bowmana, majícího na starosti vytažení a stažení genakru a bowgirl. Správně v terminologii by to měl být asi bowman, ale vzhledem k váhovému limitu posádky max. 365 kilo už zbývá prostor pouze na lehké děvče. Ta se pak u stěžně stará o ovládání všech kikingů, outhoulů, cuninghamů, výtahů, napětí v takeláži, čelenu a dalších drobností, které jí docela slušně zaměstnají. Všech pět členů se pak musí dokonale sehrát, protože každý nepovedený manévr znamená ztrátu desítek metrů a ve finále i klidně deset pozic. Souboje jsou velmi těsné. Posádku jsme na těchto pozicích doplnili mladými šikovnými evropáři a rozhodli se je zaučit po svojem. Zatím se to vyplácí.
Hlavním cílem posádky je úspěch na MS. K tomu směřujeme tréninkem v přípravných regatách. V půlce května proběhlo Mistrovství Rakouska na Attersee. Nádherný revír s často nevlídným počasím v podhůří rakouských Alp znám už několik let, tradičně sem s Melgesem jezdíme a taky tradičně se nám nedaří vyhrát. Tu diskvalifikace po protestu, jindy předčasný start, sem tak velká smůla no a jednou jsme si za to taky mohli sami J Letos to byl první start nové posádky, ale i tak jsme chtěli konečně vyhrát. Během čtyř dnů se vystřídaly všechny možné podmínky – sluníčko, déšť, silnější vítr, flauta i pohodový střední vítr na příjemné svezení. Na startu se sešlo 15 lodí. Zjistili jsme, že máme skvělou rychlost, přestali dělat nesmysly, závod konečně vyhráli a stali se Mistry Rakouska.
Hned za tři dny jsme naskákali do týmového obytňáku znova a jelo se na Italskou Gardu. V místě, které jachtař nemůže nemilovat se konal evropský pohár s nejsilnější účastí 46 lodí. V této lodní třídě už léta dominují italské posádky a tady se to mělo potvrdit. Natož doma, i když na Gardě jsme doma už pomalu všichni. Taktici to tu mají jednodušší – „Ke skále a otočit“, ale když není rychlost lodě, mají těžkou hlavu. Našemu taktikovi naštěstí neztěžkla. Krásně jsme si užili let se sedmi metrovou lodí na genakr a navíc zjistili, že rychlost je úžasná. Když jsme se zasekli někde krapet na startu, na zaďáky jsme to dohnali a drželi se celkově kolem pátého místa. Nevyhráli jsme sice ani jednu rozjížďku, ale všechny dojezdy byly do TOP8. Po příjezdu poslední den zpátky na břeh nám soupeři začali gratulovat a z domova přicházely blahopřejné zprávy. Prý máme konečně bednu a jsme třetí. Vzali jsme si parádní trička a celý nadšený šli na nástup pro pohár. Itálie je svérázná a tak se jedné s posádek podařilo odhádat diskvalifikaci za předčasný start a dostala se najednou na první místo. My spadli na čtvrté, ale zas tolik nám to nevadilo. Před závodem bychom to místo brali všema deseti. A není nad to, si na medaili počkat až to bude nejdůležitější.
Na konci června jedeme ještě do Německa do Kielu. Plavky si rozhodně neberu, vidím to tam zase na svůj oblíbený kulich a potom už do Dánska. Na začátku července to propukne.
Melges 24 Austrian Open 2015 – 15 lodí
- CZE 704 – ICZ/Rodop – 1,2,1,7,3,UFD,1,5,2,1,1 – 17b
- GER 677 – M. Weiss – 2,1,2,3,4,4,3,3,3,4,5 – 25b
- AUT 681 – F. Urlesberger – 6,5,8,1,5,1,2,11,1,2,4 – 27b
Melges 24 Audi Tron Sailing Series 2015 – 46 lodí
- ITA 8 – M. Ivaldi – 3,12,1,1,2 – 19b
- ITA 822 – C. Fracassoli – 7,4,2,2,4 – 19b
- ITA 735 – A. Rachelli – 5,1,14,3,3 – 26b
4. CZE 704 – ICZ/Rodop- 6,8,5,4,6 – 29b
14. CZE 792 – F. Kuber – 32,10,15,11,20 – 88b
21. CZE 692 – T. Musil – 22,27,28,14,25 – 116b
28. CZE 834 – M. Knetig – 26,32,29,18,22 – 127b